JAG VILL BLI MEDLEM

Vad kostar det att bli medlem?

Du hittar medlemsavgifterna för 2023 här och för 2024 här.

Vad får jag för medlemsavgiften?

Här hittar du mer information om vad du får som medlem.

Om våra medlemmar

Medlemmar berättar – läs här.

Hur ansöker jag om att bli medlem?

Det gör du genom att fylla i formuläret som finns längst ned på denna sida.

Vad händer efter ansökan?

Samtliga medlemsansökningar godkänns av föreningens styrelse. Processen kan ta några veckor och ibland kan du behöva lämna mer information kring din erfarenhet och varför du önskar att ansluta till föreningen. Så fort din ansökan blir godkänd aktiveras ditt medlemskap och du får en notifiering med information om nästa steg. I anslutning till det utfärdas också en faktura till din arbetsgivare eller den fakturaadress du har angett.

Jag väntar på att min medlemsansökan ska bli godkänd. Kan jag påbörja min certifieringsprocess?

Vi rekommenderar starkt att du inte börjar din certifiering förrän ditt medlemskap har aktiverats och blivit betalt. Det är viktigt att du skapar konto i certifieringssystemet CCMS när detta är klart, för att kunna få medlemspriser.

JAG ÄR MEDLEM

Hur gör jag för att logga in på hemsidorna?

Den svenska hemsidan. Här finns inte så mycket information som kräver inloggning. Det enda är egentligen att man får tillgång till medlemsregistret.

Inloggning till IIA Global hemsida https://www.theiia.org/ . Görs längst upp till höger på hemsidan. Första gången du loggar in måste du skapa ett konto. Du kan använda din mejladress eller medlemsnummer. Medlemsnumret hittar du i vårt lokala medlemsregister. Ändras din mejladress så behöver du själv ändra den. Loggar du in på denna hemsida får du tillgång till mycket material, guidance, rapporter, Internal Auditor, GTAGS och mycket mycket mer.

Hur byter jag lösenord om jag har glömt det?

Du loggar in genom att fylla i din e-postadress och klicka på ”glömt lösenord”. Ett nytt lösenord skickas till dig inom max. 15 minuter (bevaka Skräp också). Men detta kan du logga in i din profil och uppdatera lösenordet till något som är lätt att minnas.

Jag minns inte vilken adress jag är registrerad med.

Kontakta oss på info@theiia.se, så hjälper vi med det.

Jag har bytt arbetsgivare. Hur uppdaterar jag mina uppgifter?

Kontakta oss på info@theiia.se med information om din nya e-postadress. Så fort vi har uppdaterat din användarprofil med den nya e-postadressen kan du logga in med den och klicka på ”glömt lösenord”. Ett nytt lösenord skickas till dig inom max. 15 minuter (bevaka Skräp också). Men detta kan du logga in i din profil och uppdatera resterande uppgifter inklusive lösenordet. Du behöver även uppdatera det globala medlemsregistret och CCMS om du är eller håller på att bli certifierad.

Man kan också alltid logga in med sitt medlemsnummer istället för mejladress.

Uppgifterna I CCMS måste du själv ändra på. Det kan vi tyvärr inte göra.

Behöver jag meddela IIA Sweden varje gång någon av mina uppgifter ändras?

Ja, det är mycket viktigt att du håller oss informerade om alla ändringar i din profil. Detta är för att vi ska kunna kommunicera dessa vidare till IIA Global och se till att det globala medlemsregistret uppdateras.

Hur ansluter jag till nätverk?

När du loggar in i din medlemsprofil kan du ange vilka nätverk du vill vara delaktig i. Då får du inbjudan till de olika seminarier och nätverksträffar som nätverket anordnar. De flesta nätverksaktiviteterna är kostnadsfria och du kan ansluta till så många nätverk som du vill.

Hur förlängs medlemskapet?

Om du är kvar hos samma arbetsgivare behöver du inte göra någonting. Vi skickar ut en årlig enkät till den som är ansvarig för verksamheten för att få reda på vilka medarbetare ska fortsätta sitt medlemskap och samlingsfaktureras.

Om du har bytt arbetsgivare är det viktigt att du kontaktar oss på info@theiia.se och informerar om detta. Om medlemsavgiften inte erläggs så kommer ditt medlemskap avslutas per automatik.

Jag är mellan jobb. Hur betalar jag för mitt medlemskap?

Om du inte är anställd i början av året när vi fakturerar majoriteten av våra medlemmar, rekommenderar vi att du betalar medlemskapet privat och gör sedan ett utlägg hos din nya arbetsgivare när du har börjat i din nya roll.

INTE LÄNGRE MEDLEM

Jag önskar att avsluta mitt medlemskap. Hur gör jag det?

Du skickar ett mail till info@theiia.se där du meddelar oss att du önskar avsluta medlemskapet. Det är viktigt att du inte gör detta endast via din profil, utan också meddelar oss så att vi kan uppdatera informationen hos IIA Global.